vrijdag 9 september 2011

eQSL voor 50 mW QSO

Ik had al een tijdje niet meer in mijn eQSL inbox voor mijn vorige call gekeken. Er zaten een flink aantal eQSL's voor de OQRP-contest in. In deze contest doe ik vaak mee met mijn zelfgebouwde 7 MHz QRPp Transceiver met een vermogen van 500 mW. Dat is dus VLP.

Er zat ook een kaart in voor een 50 mW QSO met Wolf DL6JZ.


Het QSO is gemaakt in WAG contest in 2002.
Met een afstand va 369 mijl is dit QSO goed voor 7377 Mijl/Watt.

Het kan soms vreemd lopen.
Want met slechts 23 QSO's met 500mW (4), 50 mW (18) en 25 mW (1) bereikte ik de eerste plaats voor Nederland met QRP en ontving een prachtig Award.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Bert, dat heb je weer mooi voor elkaar. Toch mooi als dat bevestigd wordt met een QSL card. Prettig weekend, 73 Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Good morning Bert, I will say that 7377 miles per watt is very impressive for sure. Also congratulations with receiving the award as well.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Paul, It is remarkable, I recieve eQSL's for about 10% of ALL QSO's, without sending an eQSL first. Untill now I have nearly only answered received eQSL's.
    Hello Mike, 7377 Miles per Watt is not even the most impressive result. To be continued... hi
    73, Bert

    BeantwoordenVerwijderen